Криворученко Марія Олександрівна

Криворученко Марія Олександрівна
Криворученко Марія Олександрівна Закінчила ХНПУ ім. Г.С. Сковороди у 2007році за спеціальністю «Дошкільне виховання». Стаж роботи 9 років, в закладі працює з 2008 року. Проблема над якою працюю «Розвиток творчих здібностей засобами живопису»

На допомогу батькам та педагогам




"Витоки здібностей і обдарувань дітей –
на кінчиках їхніх пальців.
Від пальців, образно кажучи,
йдуть найтонші струмочки,
які живлять джерело творчої думки"
В.О.Сухомлинський
Сьогодні проблема розвитку творчих здібностей дітей перебуває у центрі уваги багатьох педагогів–"дошкільників". Адже одним із завдань дошкільної освіти є формування дитячої творчості, вміння створювати і реалізовувати власні задуми, спираючись на свій життєвий досвід.
Образотворча діяльність – найбільш ефективний засіб розвитку творчих здібностей дітей. Одне з найулюбленіших занять дітей – малювання. Діти охоче погоджуються на пропозицію намалювати щось і з задоволенням беруться до роботи. Проте ще цікавіше для дітей малювати незвично: пальцями, долоньками, паличками, штампами.
Нетрадиційні техніки малювання – це спосіб створення нового, оригінального витвору мистецтва, у якому гармонує все: і колір, і лінія, і сюжет. Саме нетрадиційні техніки малювання створюють атмосферу розкутості, відкритості, розвиток самостійності дітей, створюють емоційно – позитивне відношення до діяльності. Результат зображувальної діяльності не може бути поганим чи хорошим, робота кожної дитини індивідуальна, неповторна.
Термін «нетрадиційний» - означає використання матеріалів, інструментів, способів малювання, які не є традиційними, широко відомими. Існує безліч технік нетрадиційного малювання, їх незвичайність в тому, що вони дозволяють дітям швидко досягнути бажаного результату.
 Досвід показує, що малювання нетрадиційними матеріалами дозволяє дитині:
• отримувати незабутні позитивні емоції;
• активізувати художній потенціал;
• привчитися до творчості;
• розвивати думки (як ще можна зобразити? як інакше?);
• розвивати самостійність;
• розвивати уявлення;
• розвивати дрібну моторику рук;
• проявити індивідуальність (немає однакових робіт);
• позбутися психологічних меж, страхів (раптом не вийде так, як потрібно).
 Мета  вихователя – спонукати дітей вдосконалювати свої малюнки шляхом експериментування, самостійного пошуку, застосовування різних матеріалів у процесі роботи. Звичайно ж, це робота не одного дня, а поступова наполеглива праця. Вона приносить радість, бо це творчий процес. Неординарність, індивідуальність є проявом того особливого, що якраз і відображає талановитість та обдарованість дітей. Даний напрямок  роботи спрямований на розвиток у дошкільнят творчості, в результаті, якої дитина створює нове, оригінальне, проявляє уяву, реалізує свій задум, самостійно знаходить засоби для його втілення.
У дошкільному закладі можна використовувати такі  нетрадиційні техніки малювання, а саме: монотипію, малювання на вологому папері, малювання пальцями, восковими олівцями та аквареллю, зім'ятим папером, тампонуванню, крапковому малюнку тощо.
Крім того, використовують нетрадиційні матеріали й засоби зображення: пробки від пластикових пляшок, від тюбиків крему, зубної пасти; листи дерев, квітів, трави; ягель; целофан; овочеві штампи й печатки; соломка; пористі губки цікаві дітям як гра з невідомим. Це зацікавлює дітей і втягує у творчий процес.
Під час малювання пальцями рук і ніг дитина одержує незвичайно почуттєву насолоду при тактильних контактах з фарбою, папером, водою.



 
             

Обґрунтування важливості вибору технік нетрадиційного малювання
Більшість дорослих людей у своїх навичках образотворчого мистецтва досягають не багато чого поверх того, що вони вміли до 9-10 років життя. Якщо такі навички розумової діяльності як мова, подчерк, у міру дорослішання людини змінюються й удосконалюються, то розвиток навичок малювання в більшості, чомусь припиняється в ранньому віці.
І якщо діти малюють як діти, те багато дорослих теж малюють як діти, яких би результатів вони не досягали в інших сферах. Мало того, звичайно дорослі зі страхом сприймають пропозицію, що-небудь намалювати. Причина даного явища в загальноприйнятій культурі нашого суспільства. Адже набагато важливіше вміти читати й писати, чим малювати. Тому й не варто дивуватися тому, що дорослі не вміють малювати, а діти, закінчуючи початкову школу, кидають займатися образотворчою діяльністю й, таким чином, зупиняють розвиток навичок малювання.
Але, як показує досвід, наявність творчих здатностей грає в житті людини немаловажну роль, починаючи від формування особистості й закінчуючи становленням фахівця, сім'янина, громадянина.
За діагностичним даними, діти в п'ятирічному віці дають 90 % оригінальних відповідей, у семирічному - 20 % , а дорослі - лише 2 % .
Це саме ті, хто витримав тиск соціуму  -  залишився творчою особистістю.
Цифри змушують задуматися про те, як важливо не упустити момент і не відсторонити людину від творчої діяльності, а навпаки наблизити до неї, зацікавити, навчити бачити й реалізувати свої можливості.
Саме в дитинстві закладається фундамент творчої особистості, саме тоді закріплюються моральні норми поводження в суспільстві, формується духовність.
Образотворча діяльність - один з деяких видів художніх занять, де дитина творить сама, а не просто розучує й виконує створені кимось вірші, пісні, танці.
Нетрадиційні техніки малювання
Малювання відкритою долонькою та пальчиками
 Техніка:  дитина вмочує палець у ємність з гуашевою чи акварельною фарбою і робить відбитки на папері відповідно до теми.
 Проводиться у всіх вікових групах. У молодших групах малювання пальчиком є підготовчим етапом до примочування пензликом. Рука – природне «знаряддя», тому дитині легше отримати перше зображення через природні рухи самої руки, ніж виконувати дії з пензликом.
Теми беруться з урахуванням ускладнення: спочатку ті, де потрібно примочувати пальцем по всій поверхні, а потім – на обмеженій поверхні.
 Поради вихователям:
 • перед заняттям слід закотити дитині рукава;
 • фарба має бути густою;
 • покажіть дитині, як треба тримати руку та в якому положенні мають бути пальці.
 Примочування по всій площині:
«Пальчик гуляє», «Сукня в горошок», «Чашки в горошок».
 Примочування на обмеженій поверхні:
«Гілка горобини», «Вишеньки на тарілочці», «Горошок для півника».
 Малювання долонькою: «Сонечко», «Дощик», «Тюльпани», «Дерево».
Техніка набризкування
 Використовуючи цю техніку, необхідно вчити дітей набрати на кінчик щетинного пензля фарбу, пензлик нахилити над аркушем і провести пальцем проти ворсу; застосовувати цю техніку для тонування паперу, створення сюжетних малюнків: зоряне небо, квітучі луки, а також – окремих образів: квітуче дерево, дерево з плодами. Можна запропонувати дітям на аркуш паперу перед використанням цієї техніки покласти вирізані із картону силуети, які потім зняти, а їх відбитки розфарбувати.
Малювання восковою свічкою
 Крім малювання олівцями, фломастерами, фарбами, гуашшю існує багато інших художніх та допоміжних матеріалів, які можуть використовуватись в зображувальній діяльності. Одним із таких методів є малювання свічкою.
 Віск залишає на папері невиразний слід, немає яскравості, як від звичайних олівців чи фломастерів. Така техніка малювання свічкою називається «Сліпим малюванням»:  на папір наноситься якийсь малюнок свічкою, потім зверху тонується увесь аркуш аквареллю і на кольоровому тлі проявляється зображення. Для такого виду малювання краще брати саме розведену водою акварель, то вона прозора, на відміну від гуаші , а віск містить жир, який відштовхує воду.
Кляксографія
 Аркуш паперу складається навпіл, прогладжується лінія згину. На лінію згину аркуша паперу довільної форми наноситься кілька «клякс» різного кольору. Аркуш складається, прогладжується рукою. Розгорнувши, одержуємо несподівані зображення – у них можна впізнати знайомий образ або домалювати необхідні деталі, щоб він став виразнішим.
Методика продряпування
  Цікавий вид малювання способом продряпування.
 Аркуш паперу (краще картон) натирається розплавленим воском. Потім покривається темною гуашшю, змішаною з дитячим милом. Мило знежирює поверхню і допомагає рівномірно затонувати аркуш. Після висихання фарби, за допомогою загостренного патичка, продряпується малюнок.
Малювання ниткою (Ниткографія)
 Довжина нитки повинна бути 30-35 см.
 Один кінець нитки намотати на палець або зробити петельку для зручності. Вільним кільцем опустити її в палітру з фарбою. Притримуючи пензлем, щоб не набралася зайва фарба, витягти нитку з палітри і викласти її петельками на одну сторону зігнутого навпіл аркуша так, щоб чистий кінець нитки звисав з нього, накрити другою половиною аркуша, притиснути зверху лівою рукою і витягти нитку рухом на себе і праворуч. При розгортанні аркуша на обох його сторонах утвориться симетричне зображення.
 Дітям треба буде визначити, що намалювала ниточка, можна домалювати те, чого на їхню думку не вистачає на малюнку.
 Якщо уважно роздивитися роботи виконані ниткою, то можна помітити неймовірні речі.
Малювання зім’ятим папером
 М’який папір мнеться руками, вмочується у фарбу (за кінчик) і відбитки його наносяться на аркуші.
Малювання на зволоженому аркуші паперу
 Акварель по-мокрому – дозволяє отримати малюнки з розмитими, нечіткими контурами, створити колірні переходи, ніжність, гармонійність колірних узгоджень.
 Зволожується аркуш паперу і кладеться на вологу серветку. Потім наноситься малюнок пензликом або пальчиком, вмоченим у акварельні фарби.
Малювання зубною щіткою
 Для малювання зубною щіткою потрібна густа, напівсуха гуашева фарба. Зубну щітку потрібно вмочити у фарбу. Доторкатися до аркуша паперу потрібно усім ворсом, щоб від кожної ворсинки залишався слід. Для того, щоб набирати фарбу іншого кольору, треба гарно вимити щіточку водою і витерти насухо серветкою.
Малюємо квачиком квіти, тварин
 Квачиком малюємо так само, як і звичайним пензликом. Для малювання треба підготувати фарби – акварельну або гуашеву, баночку з водою, папір білий або кольоровий, довільного розміру та форми квачик тримаємо у руці трьома пальцями, як і пензлик.
 Добре змочуємо квачик у воді, набираємо на нього фарби та малюємо. Квіти краще малювати напівсухим квачиком або кінчиком.
 Як зробити квачик для малювання?
 Візьміть цупкий, але м’який квадратний клаптик тканини розміром 8х8 см. Згорніть цей клаптик так, щоб він набрав форми конуса, обмотайте цей конус ниткою та зав’яжіть. Квачик для малювання готовий. Бажано, щоб їх було кілька – окремо для кожної фарби або близьких за кольором фарб.
Набивання фарби
 Використовуючи цю техніку, необхідно вчити дітей набирати фарбу на жорсткий пензлик. Фарба має бути напівсуха, пензлик також – сухим. Періодично набираючи фарбу на пензлик прикладати ворс до аркуша, використовуючи його як «патичок», ніби набиваємо фарбу.
Листочки замість пензлика
Техніка малювання відбитками – друкування, штампування.
 Зображення з відбитків листочків створюйте так:
 1. Назбирайте під час прогулянки різних листочків. Намагайтеся знайти якомога більше листочків різної форми.
 2. Приготуйте кілька білих чи різнокольорових аркушів, гуашеві фарби, пензлики.
 3. Обміркуйте, які тварини, рослини зображуватимете, з яких листочків можна буде скласти їхні силуети.
 4. Відберіть потрібні листочки, покладіть їх на клейонку або аркуш, що її замінить, та зафарбуйте гуашшю відповідних кольорів. Намащуйте фарбу від середини до країв листочка.
 5. Обережно підніміть перший листочок за «хвостик» - черешок, покладіть його на чистий аркуш і добре притисніть. Так само зробіть решту необхідних відбитків.
 6. Тепер пензликом намалюйте дрібні деталі: очі й носики звірятам, стебла до квітів, орнаменти на вазах тощо.
Малюємо у техніці видування
 Для цього нам знадобляться трубочки для коктейлю, піпетки та рідкі гуашеві фарби. За допомогою піпетки наносимо фарбу на аркуш (набираємо у піпетку і виливаємо, щоб утворилася ляпка). Ляпку роздмухуємо за допомогою трубочки для коктейлю так, щоб перетворити її на щось цікаве (дерево, кущ, сніжинка, восьминіг, павучок, квітка та ін.). пензлем можна домалювати те, чого на думку дитини, не вистачає на малюнку.


Рисование манной крупой. Мастер-класс
Мастер – класс по рисованию (изучение различных техник рисования с детьми дошкольного возраста)
Мастер-класс: «Чудеса из манной крупы»
 Мастер – класс рассчитан для родителей и  воспитателей, а также детей от 3 до 6 лет.
Назначение мастер - класса: Рисование манной крупой – интересное  и увлекательное занятие. Заниматься этим веселым делом можно  не только в детском саду, но и дома всей семьёй. Созданные работы могут быть подарены в качестве подарка или оставлены дома, как дополнение к интерьеру.
Девиз мастер – класса: «Будет терпенье, придет и уменье!»
Цель: познакомить детей дошкольного возраста с нетрадиционной техникой рисования с помощью манной крупы.
Задачи:
- продолжать учить детей работать с красками,
- развивать творческое воображение, мышление, фантазию;
- воспитывать интерес к творчеству.
- воспитывать интерес к изобразительному творчеству, желание узнавать новое.
Данный вид рисования завораживает своей простотой выполнения и своей уникальностью, но самое главное то, что занятия с подобными материалами полезны для малышей - они развивают детскую моторику и фантазию.
Материалы для работы
• Поднос;
• Цветные мелки;
• Лак для волос;
• Копировальная бумага;
•  картон или плотный ватман;
• клей ПВА;
• кисти разных размеров;
• простой карандаш;
• ластик;
• гуашь, краски;
• манная крупа;
• банка с водой.

Рассказать об этом виде рисования и показать, мне поможет удивительная история.
«Однажды собрались на столе вроде бы ничем не связанные между собой предметы: «Работяги  дружные. Эти вещи нужные!»
Все они лежали, с интересом разглядывая друг друга, но вдруг  послышался  тоненький шелестящий  голосок, который был чем – то недоволен – это была Манная крупа.  Она все больше начинала ворчать и возмущаться:
- Вот вы, все такие нужные и важные вещи! Вы  людям помогаете выполнять серьёзную работу!
А я! Я только крупа, нужна  для каши, меня  съедят и тут же забудут! Как это обидно и досадно!
Как вы думаете, что мне оставалось делать? Я, конечно же, вмешалась  в этот разговор и постаралась объяснить Манной крупе, как она хороша и полезна не только в манной каше.
- Ты не поверишь, Манная крупа, но с помощью тебя можно рисовать яркие и   незабываемые   рисунки!  Смотри!
1 способ.  Рисование на подносе (для детей раннего возраста).  Насыпьте слой манки толщиной примерно 2-3 мм на поднос. Разровняйте. Далее можно изобразить простые фигуры, проводя пальцем: круг, треугольник, цветок, солнышко и т. д.
2 способ. Следующий способ рисования манной крупой предполагает использования клея ПВА. Для начала нужно с помощью белого карандаша нарисовать рисунок

С помощью клея ПВА прорисовать контуры рисунка.

Берем манную крупу и рассыпаем по рисунку, с уже нанесенным клеем.

Высохший лист нужно легко встряхнуть, чтобы не приклеенные крупинки осыпались. Вот, что получилось!
3 способ. Рисование подкрашенной манной крупой. Окрасить манную крупу  можно зеленкой, йодом, но, не добавляя много воды, чтобы не получилась каша. Также можно  раскрошить  грифель простого или цветных карандашей на листе бумаги и растереть  в нем крупу до тех пор, пока она не окрасится. Нежные оттенки получатся при смешивании крупы с измельченными разноцветными мелками. Еще можно слегка обжарить манку на сковороде.

Итак, подкрашенная манная крупа готова. Рисунок приготовили с помощью копировальной бумаги.
На отдельные части рисунка наносим  клей и посыпаем  его заранее подкрашенной крупой. Работу лучше начинать с более мелких деталей!

Вот такая получилась яркая картинка!

4 способ. Рисование красками по манной крупе. Выбираем сюжет будущего рисунка.

Нанесем на картон кистью слой клея.

Пока клей не высох, насыпаем сверху густой слой манной крупы равномерным слоем. После этого, нужно дать просохнуть картине. Высохший лист нужно легко встряхнуть, чтобы не приклеенные крупинки осыпались. Теперь лист готов к покраске.

Однако нужно  помнить, что получить рисунок с четкими контурами у вас не получиться из-за неровной фактуры поверхности
(получается эффект -  рисования по мокрому листу). Можно сделать легкий набросок кистью (подмалевок) или слегка приподнять картон (если он белого цвета) для того, чтобы увидеть набросок. После этого подготовьте краски  и  можно приступать к рисованию.

После выполнения работы, когда она совсем высохнет, картину нужно покрыть лаком, чтобы крупа держалась.

Довольная осталась Манная крупа, заулыбалась! Поняла она свою важность и нужность, обещала больше никогда не ворчать и не жаловаться! Вот на такой доброй ноте хотелось бы закончить свою удивительную историю!

Буду рада если  кого – нибудь заинтересует этот необычный  вид рисования!
Желаю всем творческих успехов!
  Мастер класс по рисованию для детей 5-7 лет
Над бумажным над листом
Машет кисточка хвостом.
И не просто машет,
А бумагу мажет,
Красит в разные цвета.
Ах, какая красота!

Нетрадиционные техники рисования для старших дошкольников
Техника: Рисование по сырому фону: Акварель + соль;
Техника: Рисование с использованием мелкой крупы и клея ПВА.
Цель:
Раскрыть значение нетрадиционных приёмов изодеятельности в работе с дошкольниками для развития воображения, творческого мышления и творческой активности. Познакомить детей с многообразием техник нестандартного раскрашивания.
Задачи:
1. Закреплять полученные раннее умения выполнять работу в техниках: акварель + соль, рисование по сырому фону;
2. Познакомить с новой техникой нетрадиционного  рисования с  использованием мелкой крупы и клея;
3. Учить смешивать краски для получения новых цветов и оттенков;
4. Провести оценку  на качество детского рисунка средством нетрадиционных техник.
Техника рисование по сырому фону. Акварель + соль.
Такая техника рисования  требует выполнения определённых правил:
- краски необходимо смешивать до образования правильной концентрации;
- для достижения хороших результатов применяйте однотонные цвета;
- поверх краски добавляйте воды, чтобы усилить эффект;
- прежде чем использовать краску, проверяйте тон на палитре или небольших кусочках бумаги;
- можно поднимать и наклонять  лист бумаги, чтобы краска распределялась во всех направлениях;
- прежде чем наносить новый цвет, дождитесь, пока пропадёт влажный блеск предыдущего цвета;
- краска может растекаться, не бойтесь, пусть расплывается;
- чтобы рисунок получился выразительным, старайтесь, чтоб поверхность для посыпания соли была достаточно влажной, иначе соль плохо прилипнет.
Теперь перейдём непосредственно к рисованию.
Рисование. Морская черепашка
1.  Для изготовления такого рисунка нам  понадобится:
- плотный лист бумаги (ватман или белый картон);
- простой карандаш;
- соль пищевая крупная;
- акварель перламутровая;
- гелевые краски с блестками;
- восковые мелки;
- кисти для рисования;
- маркер или фломастер черного цвета;
- емкость с водой;
- салфетки для удаления лишней влаги.





2. Простым карандашом на листе бумаги выполняем рисунок черепахи.
3. Затем кисть обильно смачиваем водой и проводим по всему листу
Если будет бумага излишне мокрой — рисунка может не получиться.
Набираем на кисточку основной цвет панциря черепахи – зеленый и легко прикасаемся к бумаге. Смотрим, как растекается.

4. Обильно посыпаем панцирь черепахи солью.

Соль придает рисунку нужную фактуру.

Помните: поверхность должна быть сырой, иначе рисунок получится недостаточно выразительным.
5. Покрасим лапки, хвост  нашей черепашки. Пусть они будут светлого коричневого цвета, и также посыплем обильно солью .

Голову закрасим оранжевым.

6. Теперь заполняем основной фон (водоем), смешивая краски  и подбирая не насыщенные цвета. Смотрим, как растекается, и добавляем мазки других оттенков. Пока акварель сырая, краски будут самостоятельно смешиваться в местах соприкосновения. Также обильно посыпаем солью. 



Мастер-класс по ознакомлению детей старшего дошкольного возраста (6 – 7 лет) с пуантилизмом «Золотая рыбка»
Предлагаемый мастер-класс по рисованию по ознакомлению с пуантилизмом «Золотая рыбка» предназначен для педагогов дошкольного образования в работе с детьми старшего дошкольного возраста (6 – 7 лет).
 Назначение композиции: «Золотая рыбка» станет прекрасным украшением стен детской комнаты, подарком для родных и близких.
Представленная композиция является интересным вариантом для педагогов как для использования в непосредственно-образовательной деятельности  (рисование), так и в совместной или самостоятельной деятельности. Создание изображения с помощью точек способствует не только развитию у детей мелкой моторики, усидчивости, но и развитию воображения, мышления, фантазии.
Цель мастер-класса: познакомить с особенностями создания изображения в технике «пуантилизм».
Задачи в работе с детьми:
- познакомить старших дошкольников с нетрадиционным течением в живописи  -  «пуантилизмом»;
- обучать созданию композиции «Золотая рыбка» в технике «пуантилизм»;
- развивать воображение, моторику, творческое мышление у детей старшего дошкольного возраста (6 – 7 лет);
- воспитывать усидчивость в работе, эстетическое восприятие.
Описание техники «пуантилизм».
Название течения в живописи пуантилизм произошло от французского слова pointiller, что означает «писать точками». Художники, которые работали в стиле пуантилизм, наносили на холст чистые, не смешанные предварительно на палитре краски. Оптическое смешение красок происходило уже на этапе восприятия картины зрителем.
Оптическое смешение трех чистых основных цветов и нескольких пар дополнительных позволяет получать достаточно большую яркость, чем путем механического смешения пигментов.
Мы предлагаем Вам освоить технику «пуантилизм» с использованием не совсем традиционных для нее материалов – цветных маркеров (фломастеров). Дети дошкольного возраста очень любят экспериментировать с изобразительными материалами. Предлагаемый метод изображения точками с помощью фломастеров позволяет не только развивать мелкую моторику дошкольников, их усидчивость, цветовосприятие, но и повысить эмоциональный фон, поскольку изображение с помощью фломастеров (цветных маркеров)  не требует высыхания, не произойдет растекание красок или неаккуратное смешивание.


«Золотая рыбка» в технике «Пуантилизм»

Необходимые материалы:
1. Бумага для черчения А4
2. Простой карандаш
3. Стирательная резинка
4. Цветные маркеры (или фломастеры)
5.  Рамка для оформления работы
Предлагаем приступить к первому этапу – созданию эскиза будущей композиции.  Лист необходимо разделить горизонтальной линией на две плоскости: вода (примерно 3/4 листа) и дно (1/4 листа). В центре лучше расположить главную героиню – рыбку. Дети старшего дошкольного возраста часто ассоциируют «Золотую рыбку» со знаменитым произведением А.С.Пушкина «Сказка о рыбаке и рыбке», поэтому тельце рыбки может напоминать мультипликационный персонаж, либо аквариумную золотую рыбку.
Далее на эскизе предлагаем разместить элементы морского дна: водоросли, камешки, ракушки и т.д.

Эскиз готов, теперь самое время приступить ко второму этапу – окрашиванию нашей композиции цветными точками.  Обводим контур рыбки: основные детали тельца с помощью частых точек оранжевого цвета, выделяя чешуйки, плавники и т.д. После нанесения цветных точек карандашный контур необходимо стереть ластиком.

Далее такими же точечными движениями обводим контур глаза с помощью черного маркера, выделяем глазок.
Заполняем тельце рыбки точками желтого цвета, ближе к контуру рыбки можно располагать точки чаще: цвет получится более насыщенным.

Рыбка готова. Предлагаем приступить к окрашиванию водорослей. Не забывайте, что единственный элемент окрашивания – точка! Чем ближе токи стоят друг к другу, тем более насыщенный цвет окрашиваемого участка. Для водорослей предлагаем воспользоваться зеленым и салатовым цветами.

Теперь необходимо окрасить оставшиеся элементы морского дна: камешки, ракушки.

Далее предлагаем приступить к созданию песчаного дна. Точками разной интенсивности наносим желтый, а местами оранжеватый песок.

Завершающий этап нашей работы – нанесение точечного водного пространства. Синим и голубым маркерами заполняем оставшееся пространство листа. Около рыбки не забываем о нескольких маленьких белых пузырьках воздуха, которые просто выделены точечным контуром. 

Работа выполнена, маленькие точки превратились в единую композицию. Осталось поместить «Золотую рыбку» в приготовленную ранее рамку. Желаем успехов в Вашем творчестве.
В этой же технике можно нарисовать картину "Золотая осень"



Рисование в технике двумя оттенками краски
Назначение: Для всех желающих научится азам рисования красивых волнообразных изгибов двумя оттенками краски.
Задачи: Формировать эстетический вкус, расширять фантазийное мышление.
Цель: Научить всех желающих: воспитателей, педагогов, родителей  основным приёмам рисования кисточкой с двумя оттенками краски.
Используемые техники исполнения: каллиграфия - мазок длинный и толщина мазка варьируется нажимом кисти.
Мастер – класс «Чудо цветы небывалой красоты»  



Материал для работы:

Главное что бы кисти были такие

Пошаговый процесс выполнения работы:
Берём лист белого картона, набрасываем карандашом примерные контуры, при рисовании всё может,  изменится.
 Набираем на кисть краску с длинного конца кисти и с короткого

        
 




И начинаем рисовать без отрыва лепесток цветка, один, потом другой

     




    
 Далее рисуем всё теми же мазками середину цветка

Сухой кисточкой набрать жёлтой краски и оформить середину цветка


Теперь наберём на кисть зелёную и белую для рисования листочков смотрим фото

 Теперь жёлтой краской делаем фон в любой последовательности, хаотично.

Теперь смотрим, что у нас получилось

Стиль Тингатинга. Рисуем бабочек в африканском стиле
Цель: ознакомить с новой техникой рисования, научить выполнять фоновую растяжку цвета, рисовать бабочек.
Применение:   оформление комнаты, на выставку, подарок другу.
Оборудование: лист для акварели А-4, гуашевые краски, кисточки (широкая, тонкая), комочек ваты, рамка для оформления работы.
Пошаговый процесс выполнения работы
Отгадайте загадку:
Шевелились у цветка
Все четыре лепестка.
Я сорвать его хотел -
Он вспорхнул и улетел (бабочка)
Лето - прекрасная пора цветения цветов и порхания разноцветных бабочек. Бабочки – это насекомые с полным превращением. Их вид очень разнообразен, а их представителей можно встретить практически в любой точке планеты. Порхающая бабочка как частичка неба, упавшая на землю.
Даже римляне говорили, что они словно цветы, сорванные ветром и парящие по небу.
Наверняка вы обращали внимание на то, что у бабочек рисунок на крылышках одинаковый – зеркальное отражение изображения. Кушают бабочки цветочный нектар, но некоторые виды могут питаться фруктами и мёдом. В общем, бабочки – сладкоежки.
Бабочка ассоциируется с влюбленностью, с жарким летом, а у некоторых народов является символом бессмертия. Дарить украшения и игрушки в виде бабочек – значит желать здоровья и долголетия. Только вот у славянских народов когда-то давно считалось, что бабочки – это на самом деле души ведьм, предвестники несчастий.
А интересно, какие бабочки в Африке. Сегодня мы их будем учиться рисовать в необычном стиле. Такая техника рисования носит название Тингатинга, которая возникла в 60-х годах 20 века и получила название по имени основателя направления африканца из племени Макуа Эдуарда Саиди Тингатинга.
1. Возьмём лист бумаги. Выполним фоновую растяжку цвета. Первую полосу на 1/3 листа широкой кистью раскрасим в жёлтый цвет.
2. Вторую полосу выполним оранжевой краской, сглаживая водой границы между жёлтой и оранжевой краскою.
3. Последнюю часть раскрасим красной краской.
4. Для того, чтобы придать листу одинаковый ровный цвет ватой проведём поочередно по листу начиная с первой полосы.
    
  

5. Чёрной краской кистью потоньше прорисуем извивающийся ствол дерева, ветки, листья.
6. Внизу дерева растёт пушистая травка, похожая на ветки ёлки.
7. Рисуем бабочек. Берём чёрную краску. Одни бабочки будут сидеть на цветах, у них видны сложенные крылышки, другие будут порхать около дерева.
8. Теперь начинаем оживлять свой рисунок. Для этого нам понадобится белая краска. Тонкой кисточкой аккуратно и очень осторожно прорисовываем изгибы ствола дерева, обводим листочки, рисуем точки и волны на коре дерева. Оживляем траву, добавляя белый цвет в рисунок.
    
      

9. Бабочек раскрашиваем по собственному замыслу: одних обведём по контуру, у других оставим где-то незакрашенными крылышки, добавим точки и волны.
  

10. Рисунок готов. Вставьте в рамку. Можете подарить другу, повесить у себя в комнате.

11. Варианты робот.
   


  Творите, выдумывайте, пробуйте.
Творческих вам успехов!
Нетрадиционное рисование. Ниткография
Тема: «Летняя фантазия»
 Цель мастер-класса: знакомство с нетрадиционной техникой рисования – ниткографией
Задачи:
- способствовать развитию  речи, памяти, мышления, творческого воображения, художественно-эстетических навыков, глазомера, внимания;
- создать условия для развития интереса к изобразительному творчеству, окружающему миру.
- воспитывать желание выполнять работу красиво, любить и понимать красоту, беречь природу.
Применение: работы, выполненные в нетрадиционной технике, могут быть применены для оформления интерьера.  
Оборудование:
Раздаточный материал-последовательность рисования насекомых (для каждой группы), картины художников по теме, насекомые – макеты и рисунки, нити для ниткографии, листы бумаги, краски, простые карандаши, резинки, баночки с водой, палитра, кисточки, альбомные листы.
Группа делитса на 4 подгрупы. Предлагает взять с парт цветные лепестки и назвать их лепестками настроения. Каждая группа выбирает 4 понравившихся лепестка  и прикрепляет их на доску. Предлагает детям сделать цветок не одиноким, поэтому к нему нужно что-то добавить?...
А что именно,  дети узнают по описанию, то, что спрятано в шкатулке: здесь спрятался тот, у кого есть голова, грудь, брюшко и 6 лапок. (Насекомое).
Далее предлагается задание по группам: определите, какое именно насекомое спряталось в шкатулке.
Карточка 1.
Сел на белый одуванчик.
Голубой  аэропланчик.
Крылья солнышком погрел и обратно улетел.(Стрекоза)
Карточка 2.
Над цветком порхает, пляшет,
Веерком узорным машет.
Шевелились у цветка
Все четыре лепестка.
Я сорвать его хотел –
Он вспорхнул и улетел. (Бабочка)
Карточка 3.
Какая коровка, скажите, пока ещё никому не дала молока?
Красненькие крылышки, черные горошки.
Кто это гуляет по моей ладошке? (Божья коровка)
Каждая группа выполняет своё индивидуальное задание. Я не останавливаюсь на поэтапном рисовании насекомых, а уделю внимание нетрадиционному приёму рисования -  ниткографии. Этапы выполнения работы:
1. Рисуем стрекозу карандашом (голова, грудь, брюшко).
2. Работаем в цвете.
  

3. НИТКОГРАФИЯ (нетрадиционный приём рисования):
 
   

1) возьмем нитки 25-30 см, окрасим их в разные цвета;
2) выложим на одной стороне сложенного пополам листа, как захочется. Концы ниток выведем наружу;
3) сложим половинки листа, прижмем их друг к другу, разгладим. Не снимая ладони с бумаги, другой рукой осторожно выдергиваем одну нитку за другой.
4. Убираем лист. А нитки-то волшебные! (Приложение 6)
5. Далее дети проявляют фантазию, выдумку и творчество.      
 
 
  


 «Нетрадиційна техніка малювання пейзажу»
Заняття з малювання у старшій і підготовчої групах
 Майстер-клас розрахований на дітей старшого дошкільного віку, педагогів і батьків.
Цілі: познайомити дітей з нетрадиційною технікою малювання, вчити дітей малювати березу з допомогою малярного валика, фон - малярським пензлем і вологою серветкою, вчити зображати їжачків з допомогою ватних дисків; розвивати основні розумові операції (аналіз, синтез, порівняння), художньо-естетичні почуття; виховувати дбайливе ставлення до природи.
Завдання: отримання уявлення про нетрадиційній техніці малювання пейзажу з допомогою вологої серветки, малярних плоских і круглої кистей, малярного валика, ватяних дисків; розвиток умінь і навичок роботи з гуашшю; виховання почуття прекрасного і любові до природи.
Матеріали:
- малярський валик;
- малярні плоска кисть №25;
- малярська кругла кисть №10;
- гуаш художня;
- вологі серветки;
- кисті №2, №6, №14.
- лист для акварелі формату А3.
Хід роботи
На білий аркуш паперу наносимо гуаш різних кольорів: білу, жовту, червону. З допомогою вологої серветки розмиваємо фарби рухом зліва-направо, доходячи до верху аркуша. Отримуємо фон неба.
Візьмемо тепер жовте, світло-зеленого і темно-зелену фарби, малюємо полі. Вологою серветкою знову протираємо фарби.
Тепер займемося промальовуванням заднього плану - ліси. Для цього візьмемо плоску малярську кисть і нанесемо на неї жовту і зелену гуаш. Щоб лист не згорнувся, притискаємо його малярським скотчем.
 
Переходимо до малювання дерев. Малярний валик покриваємо білою фарбою, потім малюємо на ньому коричневі, чорні і зелені смужки (можна потім домалювати смужки на готовому білому стовбурі) Рухом знизу-вгору малюємо березу.
Коли стовбур готовий, промальовуємо гілки тонкою кистю. З допомогою плоскої малярської кисті малюємо листя берези.
  
Поруч малюємо дерево щодо вибору звичайною кистю, листя - з допомогою круглої малярської кисті. Розрізаємо ватні диски навпіл, поділяємо їх на половинки, приміряємо їх до фону - це будуть їжачки.
                       
Пензликом, змоченої у воді, примакиваем ватні диски на папері. Диски не відвалюються, а довго залишаються на роботі (перевірено досвідом). Промальовуємо їжачків сірої гуашшю на вологий ватний диск. Очки і носик малюємо чорним кольором.
       
      
Подрисуем травичку. Наш літній пейзаж готовий!
              
Использование нетрадиционной техники рисования с детьми раннего дошкольного возраста
Мастер – класс рассчитан на детей младшего возраста, педагогов и родителей.
Назначение: Данная техника рисования поможет воспитателям и родителям освоить очень весёлый, увлекательный и полезный вид деятельности – рисование с помощью пальчиков и ладошки, а также с использованием листочков и ватных палочек.
Цель: Знакомство педагогов и родителей с нетрадиционной техникой рисования. Формирование и развитие художественно-творческих способностей.  
Задачи:
· Показать детям возможность получения изображения с помощью отпечатка.
· Развивать творческое мышление, воображение и восприятие,
· Вызывать эмоциональный отклик на новый способ рисования.
· Соединять и комбинировать простые элементы
· Развивать координацию рук.
· Способствовать эстетическому восприятию мира и усилению речевой активности
Использование нетрадиционной техники рисования с детьми раннего дошкольного возраста
Уважаемые воспитатели групп раннего дошкольного возраста, все мы знаем, что дети 2-3 лет познают окружающий их мир. Способности к рисованию появляются у детей в раннем возрасте, когда они рисуют пальчиком на запотевшем стекле или маминой помадой на обоях. Как известно многим взрослым, что осознанные движения пальцами рук приводят к активации речевой деятельности. Чем больше мы будем уделять внимания этому, тем быстрее будет идти процесс постановки речи. В процессе рисования ребёнок испытывает разнообразные чувства : радуется красивому изображению, которое сам создаёт, огорчается, если что-то не получается. Соединяя и комбинируя простые элементы, наши малыши развивают фантазию, пространственное и образное мышление. При пользовании нетрадиционными техниками рисования, работают обе руки, и это позволяет отлично развивать координацию. Я покажу несколько способов использования нетрадиционной техники рисования с детьми раннего возраста. Рисование ладошками, ватными палочками, пальчиками, печатание листиками всё это похоже на весёлую игру, деткам очень нравится, и в результате получаются самые настоящие шедевры. Хочу дать совет, что отличительной особенностью детского восприятия, это стремление к самостоятельности. Учтите это, дорогие взрослые! Будет лучше, если вы будете садиться рядом с ребёнком и рисовать, показывать, как выполнить тот или иной элемент на отдельном листе, ребёнок будет смотреть и повторять, рисуя свою картину. И никогда не говорите, что получилось плохо, потому что нашим детям нужна уверенность в своих способностях. Для малыша творчество - это процесс, а не результат.


1. Рисуем ладошкой «Весёлые петушки»
Для работы нам понадобится:
1. Гуашь жёлтая, красная, зелёная и синяя
2. Вода
3. Салфетка
4. Бумага
Для начала приготовим основу рисунка. Обмакнём четыре пальца в краску разных цветов и проведём четыре разноцветные линии. У нас получилась дорожка, по которой будут шагать наши петушки. Когда ребёнок делает отпечаток ладошкой, обязательно нужно напомнить, что большой палец отставить в сторону, а остальные пальцы пусть смотрят вверх. Большой палец – голова петушка, а остальные пальчики – крылышки. Педагог помогает дорисовать петушку гребешок и бородку. И вот наш петушок гордо шагает по дорожке, можно нарисовать цыплёнка с помощью двух отпечатков большого пальца. Взрослый помогает украсить рисунок цветами.
                   
                    
2. Рисуем кулачком « Зайчик на лужайке»
Для работы нам понадобится:
· Краска гуашь голубая, красная, жёлтая, зелёная
Для этого рисунка за основу берём офисную бумагу голубого цвета. Два отпечатка кулачка жёлтой краской, наложенные один на другой, - основа для солнышка. Пальчиком дорисуем лучики, пусть наше солнышко будет весёлым и лучистым. Далее два отпечатка кулачка и получается тело зайчика. Отпечатки больших пальцев – это лапы, отпечаток указательного - хвостик. Ушки получатся из отпечатка всего указательного пальчика, точно также, как получились лучики солнца. А что бы зайке не было скучно на лужайке, нарисуем полянку и цветы.
                            
                         
               
3. Рисуем пальчиком «Рыбка» и « Бабочка»
Для работы нам понадобится распечатанные картинки на принтере, можно нарисовать самим.
·  Гуашь жёлтая и красная
·  Салфетка
Прежде всего, малышу надо показать, как эти картинки раскрашивать. Возьмите пальчик малыша, обмакните пальчик в краску и покажите, как пальчиком можно раскрашивать рисунок. Во время работы следите за тем, что бы палец малыша не загибался и оставался прямым и напряжённым, что бы ребёнок работал подушечкой пальца, и не размазывал краску по всему листу, старался не выходить за контур. Уважаемые взрослые помните, что ребёнок раннего возраста не может мысленно представить себе результат процесса, поэтому вам надо заранее нарисовать образец, скажите ему, что его работа получится такой же красивой и даже лучше.
                     
                           
4. Рисуем ватными палочками «Ёлочка» « Грибочек» «Птичка»
Для работы нам понадобится:
· Гуашь синяя, красная, зелёная, жёлтая
· Салфетка
· Ватные палочки
Рисование ватными палочками очень нравится малышам, это конечно больше не рисование, а раскрашивание точками. Процесс очень простой, ребёнок макает ватную палочку в краску и наносит точки на рисунок, контур готовый, воспитатель должен напоминать, что бы малыш, не выходил за контур.
Рисунок делается очень просто, а получается очень красиво и можно придумать что угодно. Например, мы с вами нарисуем точки на ёлочке, на грибочке и на птичке. Очень хорошо использовать не большие стихи, играя мы ещё и закрепляем основные цвета.

 
                               

                              
5. Рисуем листочками « Отпечаток»
Для работы нам понадобятся:
· Листочки с дерева
· Краска гуашь жёлтая, красная, зелёная
· Салфетка
· Вода
· Кисточка
Для работы берём настоящий листик, покрываем его при помощи кисточки гуашью. Затем берём покрашенный листок и прикладываем на основу нашего рисунка, хорошо прижимаем и стараемся не двигать, что бы отпечаток получился аккуратным. Ребёнку раннего возраста это под силу, ну а педагог потом помогает нарисовать стволы деревьев и траву, очередной «шедевр» готов.
А используя кленовый лист можно нарисовать бабочку, техника исполнения такая же, как я писала об отпечатках листочков.

  
 
Желаю успехов вам и вашим детям.

 Майстер-клас з малювання.
Назва. Кляксография звичайна.
 Призначення: виготовлення малюнків незвичайним способом.
Мета. Познайомити з нетрадиційною технікою малювання «кляксографией звичайної ».
Завдання. Вчити новим способам отримання зображень, опредмечиванию і «пожвавлення» незвичайних форм (плям). Розвивати увагу, мислення, художнє уяву від абстрактного до конкретного. Виховувати акуратність при роботі.
Матеріал: папір, фарби, пензлі, банки з водою, вологі серветки, олівці.
Виклад матеріалу.
Малятаі я отримала листа з різнокольорової країни, від нашого друга, художника Раскраскина. Послухайте, що він пише.
Здрастуйте,
малята! Хочу вам розповісти, що зі мною сталося.
Вчора
Принесла мені в подарунок сестра
Пляшечку
Чорних-чорних чорнил.
Я почав малювати,
Але відразу з пера
Пляму величезну впустив.
І розпливлося
На аркуші пляма,
Стало помалу рости воно:
Зліва - хобот, А праворуч - хвіст, Ноги - як тумби, Високий зріст...
Я негайно
До чорної туші домалював Величезні вуха,
І вийшов,
Звичайно, він, - Ви вгадали - Індійський... (слон).
(вірш Д. Чиарді «Про те, хто вийшов з плями») Посилаю Вам кілька своїх нових робіт, виконаних незвичайним способом малювання кляксографией звичайної. Сподіваюся, вам сподобається. До зустрічі. Ваш Раскраскин.

Розглядання малюнків

 

   
  

Обговорення. Розмірковування дітей про способи одержання зображення.
Хочете навчитися так малювати? Відповіді дітей.
Демонстрація способів малювання педагогом.
Для роботи знадобиться: папір, фарби, пензлик, вода, фломастери або олівці.

Приготуємо фарби - додамо кілька крапель води в кожний колір акварелі, аркуш паперу звернемо навпіл і розгорнемо.
 На одну сторону ближче до середини капніть кілька жирних крапель - плям. Можна використовувати фарбу різного кольору.
Потім складемо по лінії згину аркуш навпіл і долонькою проведемо кілька разів вгору, вниз, щоб фарба розтеклася по листу. Для «перетворення» плями скажемо чарівні слова.

         
 

                
Обережно розгорнемо лист. Ви бачите химерне пляма.

         

Подумайте, на що це схоже? Пофантазуйте. «Оживіть» плями - перетворіть їх в живі істоти або предмети. Уважно розгляньте плями, повертаючи аркуші паперу в різні сторони. Можна підмалювати олівцем якісь деталі.

  

Питання до дітей про послідовність малювання.
З чого почнемо роботу?
Куди будемо капати фарбу?
Скільки крапель будемо капати?
Коли складемо листочок разом, що зробимо?
Що треба зробити далі?
Коли придумали, на що це схоже треба олівцями ........
Самостійна практична робота дітей.
Діти освоюють техніку кляксография звичайна. Педагог працює індивідуально. Дає вказівки, що допомагає отримати зображення незвичайним способом. Заохочує самостійність. Радить уважно розглядати плями, повертаючи аркуші паперу в різні сторони. Показує для прикладу: це моя клякса, якщо на неї подивитися так, вона схожа на метелика, тільки потрібно домалювати вусики. А в кого перетворяться ваші плями? Педагог тихо на вушко запитує у кожної дитини про його задуми і асоціаціях, нерішучим дітям допомагає порадами або непрямими питаннями. Педагог проводить роботу з більш активними, здатними дітьми. Дає їм додаткові завдання. Аналіз дитячих робіт. В кінці заняття влаштовується загальна виставка «живих» плям.

 
 

Нетрадиційна техніка малювання - кляксография «Чарівні плями»
Майстер - клас розрахований для батьків і вихователів, а також дітей дошкільного віку - від 3 до 6 років.
Призначення майстер - класу: Кляксография - це відмінний спосіб весело та з користю провести час, експериментувати з фарбами, створити незвичайні образи. Роздуваючи плями не можна точно передбачити, як вони розійдуться, перекинуться один в одного, і яким буде остаточний результат... Таке заняття буде цікаво і дорослим і дітям. Причому не тільки цікаво, але і корисно: наприклад, в якості артикуляційної гімнастики. Також малювання видуванням через соломинку зміцнює здоров'я і силу легенів і дихальної системи (що особливо корисно при кашлі).
Хочеться відзначити, що за допомогою даного виду малювання добре, виходить, зображати різні дерева (виходять хитромудрі стовбури, гілки тощо). Спробуйте, Вам сподобається!
Мета: Познайомити дітей з таким способом зображення, як кляксография, показати її виразні можливості
Завдання:
- викликати інтерес до «оживлення» незвичайних форм (плям), вчити домалювати деталі об'єктів (плям), для додання їм закінченості і схожості з реальними образами; вчити бачити незвичайне у звичайному;
- розвивати образне мислення, гнучкість мислення, сприйняття, уяву, фантазію, інтерес до творчої діяльності; виховувати акуратність в малюванні фарбами.
Матеріали для роботи:
- альбомні листи;
- гуаш або акварель;
- велика кисть;
- трубочка для напоїв чи можна використовувати піпетку;
- вода в банці;
- волога ганчірочка - витирати руки, якщо забрудняться;
- ватяні палички;
- пластилін.
Кляксографию можна поєднувати з різними техніками образотворчого мистецтва, такими як монотипія, аплікація та іншими. Деякі з них представлені в даному майстер - класі.
Цей спосіб малювання «плямами» можна використовувати в роботі з дітьми 3-4 років і старше.
Мочаємо кисть у розведену фарбу і бризкаємо на аркуш паперу. Чим густіше фарба - тим насиченіший колір, але важче вона видувається.

Беремо трубочку, і дуємо через неї на різнокольорові краплі фарби, вони перетворюються в плями. При цьому аркуш паперу можна повертати - ляпки виходять ще цікавіше!
    
Кляксография з використанням ватних паличок
З допомогою великої кисті ставимо пляму в куточку аркуша.
З допомогою трубочки роздуваємо фарбу в різних напрямках. Вийшло ось таке дерево!
Трохи подумавши, це дерево мені нагадало горобину, самотньо росте на схилі. За допомогою ватних паличок подрисовываем ягоди і листя.
          
Оформляємо рамку також за допомогою ватної палички. Саме про такий горобині, можливо, і написала вірш «Горобина» Ірина Токмакова.
Червоненьку ягоду
Мені дала горобина.
Думав я, що солодку,
А вона - як хіна.

То ця ягідка
Просто недозрела,
Те ль горобина хитра
Пожартувати хотіла?
Кляксография з використанням фломастера
Також як і в попередніх роботах ставимо пляму і видуваємо з допомогою трубочки стовбур і гілки. А це що за дерево вийшло? Звичайно ж, сосна!
За допомогою зеленого фломастера домальовували голки.
Сосна
Над жовтою осипом обриву
Схилилася стара сосна,
Корінням голими лякливо
Поводить по вітру вона. (Тимофій Білозеров)
Прикрасивши все гілочки пишними голочками, приступаємо до оформлення галявини навколо сосни. Наносимо плями зеленого кольору і роздуваємо з допомогою трубочки. Вийшли стеблинки квітів!
  Домальовували на стеблинках листя і квіти кульбаби. Тепер самотньої сосни зовсім не нудно!
   
Кляксография + пластилинография
За допомогою пластиліну створюємо морське дно: ліпимо яскравих рибок, морську зірку, камінчики.
Але чогось не вистачає в цьому малюнку? Звичайно ж, морських водоростей! За допомогою чарівних плям і трубочки з'являється і морська трава! Плями розташовуються між камінчик, і якщо фарба злегка зайде на пластилін, нічого страшного, його з легкістю можна подтереть ганчірочкою і робота не буде зіпсована.
Ну чим не морське дно! Домальовували бульбашки і малюнок готовий!
Рибка рибку наздоганяла,
Рибка хвостиком виляла,
Ткнулась у черевце - Наздогнала!
- Гей, подружка! Як справи? (Т. Второва)
А цей спосіб малювання підійде для дітей більш старшого віку (5 - 7 років). Набираємо на пензлик фарбу і збризкуємо на аркуш паперу. З допомогою трубочки видуваємо чарівні ляпки. А тепер самий відповідальний момент - потрібно включити свою уяву!
У кожній кляксе
Хтось є,
Якщо в пляму
Пензлем влізти.
У цій кляксе -
Кіт з хвостом,
Під хвостом -
Річка з містком,
На мосту -
Дивак з дивачкою.
Під мостом -
Судак з судачкой.
Малюнок потрібно розглянути з різних сторін і тільки потім домалювати окремі деталі, щоб образ став більш впізнаваний.
Кляксография + монотопия
Заздалегідь готується фон з допомогою техніки - монотопия. На висохлий шар наносяться плями різного кольору і видуваються з допомогою трубочки.
Далі працює наша фантазія! На ці незвичайні дерева присіли відпочити яскраві зірочки.
За рощею в річку впала Зірка.
Бігом я вирушила відразу туди!
Вона не розбилася - лежала на дні!
А, може бути, це привиділося мені? (Т. Гетте)
Ось лише мала частина того, що можна виконати за допомогою « чарівних плям» - кляксографии. А з якими ще техніками образотворчого мистецтва можна поєднувати Кляксографию - це підкаже Ваша фантазія!
Техніка малювання «по сирому». Квіти маки
Майстер - клас з малювання (вивчення різних технік малювання з дітьми)
Назва роботи: «Маків цвіт»
Автор: Шолкова Оксана Миколаївна, вихователь МАДОУ№12 р. Кемерово
Техніка: «по сирому»
Мета: ознайомлення вихователів з технікою малювання «по сирому» та використання її в роботі з дітьми
Призначення: виготовлення зразка для роботи з дітьми, оформлення інтер'єру групи
Вік дітей: старша, підготовча група
Матеріал: папір для малювання; кисті великі круглі і тоненькі для прорисовывания деталей; губка для змочування папери; паперові рушники або серветки для видалення зайвої вологи; акварельні фарби, склянка з водою
Попереду літо. І нам вихователям треба буде давати дітям узагальнене уявлення про літо, як пори року, ознаки літа, різноманіття тваринного і рослинного світу.
Пропоную вашій увазі майстер-клас з малювання з використанням техніки «по сирому». Зі свого досвіду хочу сказати, що дітям ця робота дуже подобається. Так як те, що розтікається у них на аркуші паперу, викликає не розчарування, а захоплення і здивування.
Для початку трохи теорії.
Техніка «сирому»
Універсальна і популярна техніка, де фарба наноситься на зволожену поверхню. Ця техніка застосовується для створення ефекту м'якого розмитого фону на картинці.
Незважаючи на можливість створювати цікаві і спонтанні ефекти письма, техніка вимагає виконання певних правил:
- звертайте увагу на абсорбуючі характеристики і тип паперу
- фарби необхідно змішувати до утворення правильної концентрації
- для досягнення хороших результатів застосовуйте однотонні кольори
- поверх фарби додайте води, щоб підсилити ефект
- перш ніж використовувати фарбу, перевіряйте тон на палітрі або невеликих шматочках паперу
- можна піднімати і нахиляти аркуш паперу, щоб фарба розподілялася у всіх напрямках
- перш ніж наносити новий колір, дочекайтеся, поки пропаде вологий блиск попереднього кольору
- фарба може розтікатися, не бійтеся, нехай розпливається, не намагайтеся копіювати фото або малюнок, спробуйте створити свою композицію
Тепер перейдемо безпосередньо до малювання.
Етапи роботи:
1. Намочіть папір губкою з двох сторін чи можна в широкому тазику, просто зануривши повністю лист повністю. Мокру папір краще приколоти за самі кінчики кнопками, тому що, висихаючи, вона може пожолобитися    
2. Якщо Ви не впевнені у своїх силах, то перш ніж мочити папір зробіть попередній малюнок олівцем, тільки тонкими лініями, гострим олівцем без використання гумки.
 3. Тепер заповнюємо основний фон, змішуючи фарби та добираючи не насичені кольори.
  
4. Набираємо на пензлик основний колір пелюсток квітки - помаранчевий, жовтий, червоний і легко торкаємося до паперу. Дивимося, як розтікається, і додаємо мазки інших відтінків.
  
5. Також промальовуємо стебло і листя, набираю зелену фарби і її відтінки.
  
6. Тонкі лінії краще наносити, коли робота ще місцями сира, але досить просохла, щоб сильно не розтеклися контури.
  
7. В кінці роботи додаємо глибину між стеблинками квітки маку невеликими темними ділянками, натякаючи на тичинки. Можна нанести кілька штрихів білими плямами.
  
 8. Бажано роботі дати висохнути, не піднімаючи її.
 Тепер можна використовувати свою творчість в роботі і радувати оточуючих.
В якості допоміжного матеріалу в роботі з дітьми можете використовувати загадки, вірші, легенди про квітку.
Загадки:
1. Голова на ніжці, в голові горошки.
Сонце пече верхівку,
Зробити хоче брязкальце. Відповідь: Мак

2. З зеленого курчати,
Суцільно покриті пушком,
Стаю я гордовитим,
Червоним півником! Відповідь: Мак

3. Довгий тонкий стеблинка,
Зверху - червоний вогник.
Не растенье, а маяк -
Це яскраво-червоний ... Відповідь: Мак




Вірші про мак:
1. Маленький -
для маленьких
Мак піднявся
Аленький.
Він піднявся,
Озирнувся,
Зарум'яниться,
Зашарівся!

2. Гордий мак розцвів у долині
Червоною краплею на рівнині
Пелюстки пестить вітер...
Що красивіше є на світі?

3. На просторі, де чаклує вітер,
Над струмком, і в полі - кольору хакі,
На румяном рожевому світанку,
Зарясніли сонячні маки.

Гордо піднявши голови, застигли,
Пелюстками до сонця потягнулися.
Отраженьем в хмарах поплили,
Синяві блакитною посміхнулися.

Легенди:
Прототипом маку в Грецькій міфології виступає Гіпнос - бог сну. Богиня Нюкта - мати Гіпноса - уособлює владу ночі. Гіпноса зображують крилатим юнаків, в руках якого великий червоний квітка мак і ріг достатку. Мак нарівні з рогом достатку служив у стародавніх греків символом родючості. Стародавні греки вірили, що сон наступають в результаті дотику до богів людині квіткою маку.
Слов'яни часто асоціюють квітка з головою, верхівкою. Вважається, що слово верхівка має загальної корінь зі словом мак. Часто куполи церков теж називають маківками. Макова коробочка символізує багатство, родовитість і родючість, а з маковим зернятком ми пов'язуємо все дрібне і незначне.


 Монотипия. Применение монотипии в работе с детьми дошкольного возраста
Цель: познакомить детей дошкольного возраста с нетрадиционной техникой рисования – монотипией. Продолжать учить детей работать с красками, развивать творческое воображение, мышление, фантазию. Воспитывать интерес к творчеству.
Монотипия - это графическая техника. В переводе с греческого языка монотипия – один отпечаток. Рисунок наносится сначала на ровную и гладкую поверхность, а потом он отпечатывается на другую поверхность. И сколько бы отпечатков мы не делали, каждый раз это будет новый, неповторимый отпечаток. То, что отпечаталось можно оставить в таком же виде, а можно дополнить новыми деталями. Монотипия очень нравится дошкольникам. Она помогает детям развивать фантазию, воображение, пространственно мышление. Это увлекательное и интересное занятие. Для выполнения рисунков в технике монотипия можно использовать гуашевые, акварельные, акриловые, масляные и другие краски. Краска наносится на поверхность так же различными инструментами: кистью, валиком, тампоном…Поверхность на которую наносится краска, что бы сделать потом оттиск может быть: альбомная бумага, картон, пластмассовая доска, стекло, металлическая пластина и т.д..
Я считаю, что дошкольникам можно предложить два возможных варианта выполнения рисунка приемом монотипии:
· Первый приём – складывание листа бумаги пополам. Рисунок (его половина, или часть) рисуется на ½ листе бумаги у линии сгиба. При складывании листа пополам мы получаем почти такой же отпечаток и на другой его части. Делать такие рисунки можно и на тонированной заранее бумаге, и просто на белом листе.
Нарисуем солнечный закат:
Возьмем тонированный заранее лист бумаги:
Рисуем на нем верхнюю половину солнца
Можно добавить в красную краску оранжевый, желтый цвет
Сложить лист пополам
Потом можно аккуратно подправить, дорисовать детали и закат готов!


Вот некоторые варианты:
 «Ваза с цветами». Такая простая и неповторимая бабочка. Монотипия «У реки»
                                 
· Второй приём – рисование на пластмассовой доске. Желательно, чтобы размер доски соответствовал размеру листа, на который вы собираетесь отпечатать рисунок. На этой доске рисуем гуашевыми (или любыми другими) красками задуманный сюжет. Можно процарапывать узор, ели вы, например, решили выполнить работу красками темного цвета. Вы можете использовать краску, как одного цвета, так и нескольких цветов; оставлять отпечаток и на белом листе бумаги и на цветном.
Нарисуем «Звездную ночь»
Красками темного (черного, зеленого, синего) цвета закрашиваем всю поверхность доски для лепки
Ватной палочкой процарапываем рисунок
Добавляем краской желтого цвета звезды и луну
Теперь листом бумаги покрываем доску, проглаживаем и аккуратно снимаем
Вот оттиски сделанные таким приемом:
Мнотипия «Ночь»                                          Монотипия «Натюрморт»
            
Это техника известна давно, но её результат никогда не может быть предсказуем. Этим и интересна она до сих пор. Удачи вам!
Конспект заняття з нетрадиційного малювання технікою «сухий пензлик»
(молодша група)
       Тема: «Кошеня»
   Програмовий зміст:
-          Фізичний розвиток: збагачувати руховий досвід кожної дитини, орієнтуючись на її індивідуальні особливості; розвивати дрібні м’язи кисті рук.
-          Соціально-моральний розвиток: формувати в дитини гуманні почуття, елементарні уявлення про доброту, чуйність, уважність.
-          Емоційно-ціннісний розвиток: збагачувати внутрішній світ дитини позитивними емоціями.
-          Пізнавальний розвиток: допомогти дітям засвоїти новий спосіб зображення, жорстким сухим пензлем, який дає змогу найбільш яскраво передати зображення об’єкту, характерну фактуру його зовнішнього вигляду (об’єм, пухнатість).
-          Мовленнєвий розвиток: формувати елементи культури мовлення, уважно слухати співрозмовника.
-          Художньо-естетичний розвиток: заохочувати до експериментування та створення картин за допомогою матеріалів, що використовуються в нетрадиційних техніках.
-          Креативний розвиток: розвивати креативні здібності дітей.
   Матеріал: альбомний аркуш паперу з намальованим контуром кошеняти, жорсткий пензель (щетина), пензлик для малювання (білочка), склянки з водою, гуашева фарба, серветки, зразок малюнка, іграшка-кошеняти.
   Попередня робота: розглядання ілюстрацій і картин «Кошенята» із серії «Домашні тварини», загадки і вірші про котиків.
Хід заняття
-          Діти, коли я йшла до дитячого садка, то знаєте кого я зустріла?
-          А хочете дізнатися кого ж?
-          Так хто ж це був? (відповіді дітей)
   Зараз я загадаю загадку і ви дізнаєтесь, хто зустрівся мені.
   Хто з хвостиком і вушками,
  В кого лапки з подушками!
  Як ступа – ніхто не чує,
  Тихо крадучись полює.
   І маленькі сірі мишки
   Утікають геть від …(кішки)
   Так хто це? Вірно, Кицька. Так от, а на зустріч мені маленьке кошенятко (хтось стукає у двері). Піду подивлюся, хто це до нас в двері стукає?
   Вихователь бере в руки іграшку-котика.
-          Діти погляньте, хто до нас прийшов в гості. Та це ж те саме кошенятко, якого я зустрічала. Але чому воно таке сумне?
   Почекайте, воно щось хоче мені сказати на вушко (ніби слухає кошеня).
-          Діти, кошенятко сказало мені, що його звати Васько. Але у нього зовсім немає друзів. Що ж ми будемо робити?
   Придумала, а давайте намалюємо котику багато друзів, ось таких (показує зразок).
-          Діти, у кого вдома живуть кошенята?
-          А які вони у вас розкажіть?
-          А якого кольору бувають котики?
   Ой, діти, Васька хоче щоб ми з вами стали маленькими кошенятками і зробили вправи, які роблять кошенятка. 
(Фізкультхвилинка)
   Кицька з кошенятами весело гуляла
   Кицька кошеняток усьому навчала
   Тихенько ступати,
   Мишок шукати,
   На зеленій травиці
   Весело стрибати.
   А зараз сідайте на місця і будемо готуватися малювати друзів для Васьки.
   Погляньте, я приготувала для вас папір, фарбу, щіточки. Але малювати ми з вами будемо незвичайно. Ми перетворимося на чарівників і зможемо малювати без води. Щіточки у нас непрості. Потрогайте, які вони цупкі.  А на папері вже є зображення кошеняток, але вони не схожі на нашого Ваську. Він пухнастий, має м’яку шерстку. І хоче щоб ми теж намалювали котиків схожих на нього – пухнатих.
   А ми з вами вміємо малювати пухнатих кошенят?
   А хочете щоб я вас навчила?
   Тож давайте розглянемо ваших кошенят. Обведемо пальчиком контур котика і будемо називати в голос його частини тіла: голова, вуха…


   А тепер так зробимо пензликом, але без фарби. Тепер діти покладіть пензлики і погляньте на дошку.
   Набираю щіточкою фарбу коричневого кольору і «тичком» торкаюся до паперу, але без води. Так я заповнюю весь контур малюнка. Звертаю увагу, що щіточку потрібно тримати вертикально (рівно). Тоді наше кошенятко буде пухнате. Потім я візьму звичайну щіточку і намалюю для кошенятка клубочок, щоб йому було чим бавитися.
   Давайте згадаємо з чого ми починаємо малювати.
   Ми з вами трішки відпочинемо, щоб наші ручки нас слухалися, правильно і красиво малювали, давайте пограємося з пальчиками. Уявимо, що ми друкуємо казочку про котиків на комп’ютері.
(Пальчикова гімнастика)
   Розім’яли пальчики?
   А тепер спробуйте намалювати. Не забудьте, що щіточку потрібно тримати вертикально. (Діти заповнюють контур малюнка).
-          Якщо ви закінчили малювати кошеняток можемо взяти просту щіточку і доповнити свій малюнок. Намалювати м’ячик, клубочок, сонечко…
   Що захочете. Пофантазуйте.
   Але працюйте старанно і охайно.
   Виставка дитячих робіт.


   Давайте з Ваською розглянемо ваших кошенят. Які вони милі, пухнаті. А як їх у вас звати?
   Нехай познайомляться нові друзі. А ми для них заспіваємо пісню «Котик Васька». 

Малювання-експериментування
(інтегроване заняття для дітей старшої групи)
 Тема: «Розфарбуй світ, сонечко!»
Програмовий зміст: 
Створити умови для вільного експериментування з фарбами та різними інструментами, викликати інтерес до дослідницького засвоєння кольору способом отримання «сонячних»  відтінків.
Спонукати дітей до відображення у малюнку особистих вражень за допомогою нетрадиційних технік малювання, як засобів виразного художнього образу.
Формувати у дітей відчуття гармонії, позитивні моральні якості.
Розвивати образно-асоціативне мислення, естетичне сприйняття, вміння помічати красиве у навколишньому середовище. Закладати основи художнього смаку.
Активізувати словник якісними прикметниками, що означають кольори та їх відтінки.
Виховувати самостійність, ініціативність, звичку вносити елементи краси в побут і стосунки з однолітками.
Корекційні задачі:  розвивати простежуючи функцію ока, кольорове сприйняття, зорову пам'ять.
Попередня робота:  розгляд плакату зі схемою спектру кольорів та їх відтінків. Розгляд ілюстрацій з зображенням веселки. Дидактична гра «Виклади веселку». Заняття – експериментування зі змішуванням фарб для отримання нових кольорів. Заняття з малювання з використанням нетрадиційних технік. Спостереження у природі за сонцем. Розгляд альбомів предметів – кольорових еталонів, «Сонячні картинки». Слухання і обговорення вірша В.Шипонової «Усі кольори сонця»
Матеріал та обладнання: епізод казки І.О.Ликової «Історії про хлопчика, який хотів стати художником», аркуші паперу, гуашеві та акварельні фарби, пензлики, ватні палички і тампони, шматки зіжмаканого паперу, зубні щітки, олівці, тканеві та паперові серветки,  склянки - непроливайки з водою, палітри для змішування фарб, макет сонечка на палиці, декорація із зображенням жовтого замку і веселки, зразки.
                                                             Хід заняття:
Вихователь: Людина якої професії малює картини? (відповіді дітей).
Вихователь інсценує художника, який інсценую художника. Бере у руки палітру з фарбами, які розташовані в послідовності кольорів веселки, та пензлик. Широкими махами малює у повітрі дуги (діти слідкують очами).
Вихователь: Взяв художник в руки фарби, цілий світ розмалював. Що художник намалював:
-         тільки червоною фарбою? (відповіді дітей… маки,  суниці, вишні, калину тощо)
-         тільки помаранчевою фарбою? (відповіді дітей… помаранч, морква, лиса тощо)
-         тільки жовтою фарбою? (відповіді дітей… сонце, кульбабка, мімоза, соняшник, курча тощо)
-         тільки зеленою фарбою? (відповіді дітей… ялинка, трава, листя тощо)
-         тільки блакитною фарбою? (відповіді дітей… небо, струмок, проліску тощо)
-         тільки синьою фарбою? (відповіді дітей… волошка, море (колір глибини) тощо)
-         тільки фіолетовою фарбою? (відповіді дітей… баклажан, фіалка тощо)
Вихователь: І привіталося сонечко з дощем, і заграв світ чарівними барвами, які злилися у веселу різнокольорову дугу! Що це за дуга? (відповіді дітей)
Вихователь звертає увагу дітей на декорацію з зображенням веселки і жовтого замку.
-         З яким настроєм ви дивитесь на веселку, які емоції вона у вас викликає? Що вам хочеться зробити?
Релаксація «Доторкнись до веселки»
-         Я хочу вам розповісти казкову історію про хлопчика, який хотів стати художником. Він товаришував з веселкою і завжди радився з нею. Тож сідайте зручненько і слухайте уважно:
«Одного ранку Хлопчик, який хотів стати художником, прибіг до Веселки з першими сонячними промінчиками.
-         Ось тобі жовта фарба, вона приведе тебе до Жовтого Королівства, - привітно сказала Веселка. - Спробуй за час своєї мандрівки відгадати її характер.
У Жовтому Королівстві було ясно і тепло. Хлопчик погладив пухнасте курчатко. Торкнувся пелюсток соняшника – вони були оксамитні. Нахилився, щоб вдихнути легкий аромат кульбабок, - ніс теж став жовтим. Ще йому вдалося покуштувати стільники духмяного меду.
- Хіба може бути характер у кольору?... Оце загадка так загадка …»
Запитання до дітей:
-         Як ви гадаєте, який характер або настрій у жовтого кольору?
-         З яким настроєм ви дивитесь на щось жовтого кольору?
-         Що жовтого кольору можна скуштувати? (лимон, диня, банан, мед, печиво тощо) Чи приємні   емоції у вас викликають ці продукти?
-         Чому у Жовтому Королівстві було ясно і тепло? (Правильно, Хлопчик відкрив очі і побачив       крізь вії промені сонця, які огортали золоти сяйвом усе Жовте Королівство. А ви пробували     дивитися на сонце примружившись?)
Гімнастика для очей «Вийди, вийди, Сонечко» з використанням макету сонечка на палиці 
Запитання до дітей:
-         Так який же характер у жовтого кольору?
Мімічний етюд «Покажи настрій жовтого кольору»
- Жовтий колір  - теплий і ласкавий, добрий і веселий, колір багатства і життєвої енергії. Усе наче сонечко! До всього жовтого так і хочеться доторкнутися, погрітися, помріяти, пофантазувати і помалювати. А вам хочеться намалювати щось сонячне?
Вихователь запрошує дітей до своїх робочих столів
-         Зараз я вам розповім, що далі зробив хлопчик, який хотів стати художником. А хлопчик занурив палець у теплу жовту фарбу і почав малювати сонечко. Так з’явилася обкладинка для альбому сонячних картинок. Він захотів подарувати свій альбом подружці Веселці.
Вихователь показує дітям альбом в якому є лише обкладинка
-         Але ж в альбомі багато аркушів без малюнків. Давайте допоможемо хлопчику заповнити його «сонячними» малюнками. Що ж можна намалювати?
Вихователь показує дітям зразки малюнків. Діти розповідають за допомогою яких нетрадиційних технік вони можуть намалювати той чи інший предмет (Примірники зразків: весняні квіти – мімоза (листя – зубною щіткою, квіти – ватною паличкою), кульбабка (квітка – зіжмаканим папером або ватним тампоном; курчатко (зіжмаканим папером або ватним тампоном); золота рибка (контурні лінії - кольоровим пальчиком, лузгу – великим пальцем, плавники та хвіст – зубною щіткою); пухнасті тваринки: білка та лиса (нарис – олівцем, контурні лінії проштампувати ватною паличкою, зафарбувати за допомогою  зіжмаканого паперу або ватного  тампону.)
-         Не забувайте про чарівний пензлик – він завжди нам допоможе.
-         Діти, а чи є у сонця ще кольори крім жовтого? (Уточнити знання дітей про знайомі відтінки одного кольорового ряду: рудий, золотий, мідний). Нагадайте мені як можна получити фарбу рудого кольору? (Відповіді дітей. До жовтого кольору додати червоного. Рудий колір – це поєднання червоного кольору і сонячного проміння). А як получити фарбу золотого кольору? (Поєднати жовту фарбу з рудою. Золотий колір – це царський колір, тому він чарівний і милує око). А як зробити фарбу мідного кольору? (До жовтої фарби додати червоний і коричневий. Мідний колір поєднує в собі силу сонця, землі і радості).
-         Щоб почати малювати нам потрібні теплі руки.
Пальчикова гімнастика «Раз - промінчик, два – промінчик» (пальці рук зібрані в кулачки)
                                                                       Раз - промінчик,
(Показ одного пальця, розчепірити пальці на обох руках)
Два — промінчик,
(Показ 2-х пальців, розчепірити пальці на обох руках)
Три — у небі ясний вінчик,
(Показ трьох пальців, роблять пів- колові рухи перед собою, розводячи руки в сторони)
А чотири — ясне сонце зазирнуло у віконце.
(Показ 4-х пальців, потім із пальців роблять «сонечко»)
П'ять — тут пташка прилетіла:
(Махи руками — «летить пташ­ка»)
— Ців-ців-ців, — загомонила.
(Пальці зібрані в пучки, з'єднують — роз'єднують з великим пальцем)
Шість — вже квіти розцвітають,
(Показ «квітки» з пальців рук)
Сім — їх вітер колихає.
(Махи кистями рук вліво-вправо)
Практична частина.
- Діти, спочатку створіть на своїх палітрах сонячні кольори і відтінки. Вони допоможуть вам намалювати сонячні картинки. Може то буде весняна квітка, або м’якесеньке курчатко, золота рибка чи пухнаста тваринка. Фантазуйте, творіть. Бажаю вам натхнення, і хай ваші малюнки і ваш настрій випромінюють сонячний світ.
Діти малюють. Вихователь допомагає їм порадами. Після заняття разом  з дітьми оформити альбом «Сонячні картинки»


     


     

Комментариев нет:

Отправить комментарий